Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 januari 2015

Av maria - 28 januari 2015 12:58

Egentligen borde jag göra mina hushållssysslor-orkar inte...Egentligen borde jag förbereda middan-orkar inte...

Nä, jag orkar bara ligga under filten i siffan och göra det jag tycker om allra bäst-skriva, ventilera mera.

Jag är så sjukt glad och nöjd över mig själv att jag orkat ta mig upp och åka och jobba i två dagar nu. Det är inte mycket timmar det handlar om men för mig krävs det mycket energi och vilja att ta mig iväg...nackdelen är att sånt jag egentligen borde göra här hemma blir lidande. Noga då...

Vi har bytt panna idag, famlijen med minus 46tusen kr på banken  skit också men barnen måste ju få värma under tårna och få tvätta sig i varmvatten. Ja, jag också för den delen. Särskilt JAG!!!

Pappaanders var hemma på lunch då jag kom hem och blev så glad och erbjöd sig att jobba halvdag. NEJ, ge dig ska man aldrig få vara ifred. Är det inte ungarna som hänger på en så är det gubben...nä, åk på jobbet du, jag klarar mig bara fin fint...Älskar tystnaden.

Vi har haft ett litet rehab möte också och bestämt att jag fortsätter februari ut också att jobba 6timmar/veckan...känns kanske lite för endel men alldelens lagom för mig, mera funkar inte för mig just nu. 

Ibland kan det kännas som att jag bara går och går  men jag kommer ingen vart, men jag har lärt mig att skynda långsamt, hatar det uttrycket egentligen. Vadå skynda långsamt jag vill ju små springa...Nu ska jag vila 1timme innan alla ska hämtas. 


 


Ovido - Quiz & Flashcards