Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av maria - 17 januari 2015 14:31

Mmm som ett brev på posten rann all min energi bort igår. Jag blir helt slut, tung och orkar ingenting, finner ingen glädje eller lust för att göra något. Får jag skulle jag bara vilja gå i ide och sova bort livet-är-menlöst-att-leva-perioden...Jag ligger inte på botten absolut inte utan finner bara ingen glädje i livet och dess mening...Ögonen känns som bly och kroppen är helt förlamad...hjärnan har fullständigt lagt av och jag tänker typ 5sekunder fram i tiden, bakåt finns inte för jag har inget närminne alls. Gilla läget är något vi får tänka och påminna varandra om-mammamaria Gilla läget...Anders sa imorse:-Det bästa är ju att vi vet att det vänder...

Jag ska iaf i morgon kliva upp typ 05.30 för att få följa med min bästa målis upp till Vilhelmina och se matcher...jag ska sitta i en buss och tänka i 23mil upp och i 23mil hem, dvc nästan 50mil bara för mig själv och mina tankar och en buss full med 11åriga hockeykillar...men jag ska vara så liten och obetydlig så dom inte ska märka av mig. Kvar hemma lämnar jag över huvudansvaret till pappaA och han ska få bossa över familjen. Vanligtvis är det tvärtom, han åker land och rike runt jag sköter markservicen. Blir bra med ett skiftbyte för oss alla...vi får gå i varandras skor så att säga.

Sen är ju livet som morsa inte alltid en dans på rosor. Hur gör ni? "Bestraffar" ni barnen. När de bla använder ett fult språk och uppträder oacceptabelt. Vad är rätt och vad är fel. Vi tog mobilen som är den absolut käraste ägodelen...Jag vet fortfarande inte om det var rätt, om det är rätt sätt så att säga. Jag tror ärlig talat inte att det gör ngn skillnad i framtiden. Det är här och nu som gäller. Det som hände igår och det som händer imorgon finns inte ihjärnan här och nu...Ja, jag har ju tid till att fundera ut rätt metod imorgon...Nu är jag as trött trots att jag sov till 10.00 imorse. Det är antingen on eller off som gäller. Ena perioden sover jag lite och ingenting, nästa period sover jag hela tiden...dag som natt...nu ska jag sova en stund.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards