Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Direktlänk till inlägg 17 december 2016

bara jag och endast tomtarna är vaken...nästan...

Av maria - 17 december 2016 23:47

Och Olivia är vaken och Elsa är säkert , garanterat vaken (hon är inte hemma) och Alfred kan sova eller vara vaken, han åker gärna till mormor och sover. Nu lämnar hon oss över jul och ny år dessutom. Hur kan hon  men vi klarar oss nog. Mat ser hon till att vi har och när inte hon är hemma ringer hon till min pappa (dom är skilda) och ber honom laga mat och leverera. Kan bara tacka och ta emot. Hoppas att jag kan vara lika snäll mot mina barn när jag blir gammal. Man kan tro att jag är oförmögen att ta vara på mig själv, men så är det inte (bara nästan). Dom vill bara hjälpa till. Och jag är ju dum om jag inte samarbetar.

Jag har ju varit så rädd att vi inte ska hinna baka pepparkakor med barnen, men idag hann vi både med att koka knäck, baka pepparkaksmuffins, göra ett pepparkakshus (dock en byggsats) och baka pepparkakor på hemmagjord deg, himmel vilken god deg kommer aldrig köpa färdig mera (kom ihåg det nästa jul då jag är stressad som en gnu). 

Samt baka tårtbottnar som jag nu har fyllt för i morgon ska vi fira våran yngsta som blir 5år på onsdag den 21/12...men då mamma åker bort och sen blir det vardag och julen står på farstun eller hur man säger...Jag säger bara att: Man ska inte fylla år under jul och nyårsveckorna...Tänk på det...det gjorde inte vi ialla fall. 

Jag ska in på avdelningen igen på måndag efter en helg i frihet och jag tänker skriva ut mig trots att mina rutiner inte funkar ännu, uppe sent, medicinerna tas men på fel tider och maten intas men också den på fel tid. Men jag tänker att det ger med sig. Jag måste ju träna på att var självständig, blir ju 41år i januari...Min 40års dag firades på avdelningen och jag tänker inte göra om det. Kanske ska ta och slå till med en dunder brak 41års fest och fira friheten. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 9 januari 2017 15:31

Har dragit ut på detta men nu kan jag meddela att efter så många år tillsammans blir det en skilsmässa.  Jag har funderat länge men kommer fram till att det här blir det bästa. Vill starta om på nytt och börja om.  Har faktiskt redan nåt på gång....

Av maria - 8 januari 2017 22:54

Nu är julledigheten över och den enda som har rört på sig mera än till och från bilen är Alfred.  Det känns som evigheter sen som jag låg inne och mådde så dåligt och trodde att jag inte skulle klara av vardagen.  Men nu är vi här Jag har överlev...

Av maria - 5 januari 2017 22:06


Då var det helg igen, den här julen har varit hel knas. Jag var ju borta nästan hela december. Det är för tillfället omänskligt kallt ute och jag har ett gäng killar här en bit utanför min ytterdörr spelar landhockey. Det kan man visst göra i vilken...

Av maria - 1 januari 2017 00:37

Hej 1 januari 2017 det är med blandade känslor jag Välkomnar dig. Det känns både jobbigt och bra. Jobbigt för att jag inte vet vad som väntar mig och bra för att jag har alla chanser att ge det en ny start. Praktisera alla mina strategier vid kommand...

Av maria - 30 december 2016 13:57


2016 är snart över ett år med mycket glädje men också sorg och jobbigheter. Året började med en inläggning, jag var helt psykiskt utmattat och orkade inte mera, orkade knappt leva med mig själv. Jag firade min 40års dag på sjukhuset och livet var öve...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards