Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 5 december 2016

Av maria - 5 december 2016 23:48

Jag vill inte vara här.

Jag vill vara hemma hos mina älskade barn.

Jag vill må bra, sova, äta och ha mina rutiner som gör att jag mår bra.

Jag vill komma tillbaka till skolan.

Jag vill baka pepparkakor och knäck, slå in oköpta klappar och lyssna på julmusik.

Idag fick jag besök av några fina klasskompisar. Man glömmer det jobbiga för en stund.

Vi gick och köpte kaffe, pratade och bara hade trevligt.

Helt plötsligt från ingenstans får jag hjärtklappning och darrningar, känns som att jag ska svimma. 

Jag kan inte sortera in alla ljud. 

Det känns som att jag står i mitten och runt om mig springer massa människor och kastar ut bokstäver som jag ska sortera och bilda ord. 

Jag hör hur dom pratar men hör inte vad som sägs.

En oerhört jobbig situation.

Jag har dom bästa kamraterna som får mig lugnare men jag är darrig ett tag efter. 

Sen bryter jag fullständigt ut på avdelningen och bara tokgråter. Jag vill inte gråta, det är jobbigt särskilt inför andra, prata om det går bra men inte i praktiken. 

Jag ringer Anders som kommer på en gång.

Tack mina stora   som passar mina små  när mamma behöver pappa.

I två nätter har jag nu fått ytterst lite sömn 3-4 timmar på 2dygn. Jag provar en ny sömnmedicin som tar ca 3-4dgr att få sin fulla effekt, men stå ut Maria, stå ut...Vet du hur länge och hur mycket du har kämpat. MYCKET och LÄNGE, så ge inte upp än fast jag vet att du ibland vill det. Dina barn väntar på dig där hemma. 


 


 


Gamla bilder men gillar dom på ett sätt. Elsa får en egen då hon saknas på familjebilden.



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards