Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 december 2016

Av maria - 20 december 2016 17:25

Ibland ska man ha tur...idag när Alfred gjorde EEG  fick han direkt då undersökningen satte igång en kramp utan provocerande. Dom fick jätte bra information och vi blev direkt skickade till barnmottagningen och fick träffa en barnläkare som tillsammans med en neurolog och läkaren som var ansvarig för EEG och dom såg tydligt att det var Fokal Epilepsi (börjar på en punkt som snabbt sprider sig) som han har. Det "blixtrade" rejält i hjärnan. 

Det blev medicinering och en  akutmagnetröntgen på fredag för att ta reda på orsaken. 

När vi sitter och pratar med barnläkare så får han ännu en till kramp. Det kändes riktigt skönt att vi var på rätt plats på rätt tidpunkt...nu ska jag smällta av information vi fick idag. Man stannar som upp och glömmer sig själv, jag undrar vad händer nästa jul? Det vill jag inte veta      


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards