Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 8 december 2016

Av maria - 8 december 2016 21:49

För att göra en lång historia kort.
Maria går ut på fm på en promenad.
Maria ser tågstationen Östra.
Hennes bipohjärna säger åt henne att "stick", åk...
Innan hon hinner tänka efter har hon köpt en enkel biljett till Sundsvall och hoppar på tåget.
Hon gråter halva vägen och bara stirrar andra halvan-VARFÖR???
När hon kommer fram går hon till första bästa hotell. Ringer avdelningen och berättar var hon är.
Polisen kommer och kör henne till Sundsvalls sjukhus.

Blir inlagd och hoppas på att få åka tillbaka till "min" avdelning i morgon. Och avtjäna mitt straff.
Förlåt till alla oroliga, men jag tänker inte klart. Följer mina intuitioner till punkt och pricka. Handlar först och tänker sedan.
Polisen fick lämna mig när jag hade talat med läkaren.
Ni undrar säkert Varför? Och det gör jag också. Jag känner mig pressad, stressad och trängd. Försöker fly från mig själv och det går väl sisådär.

Dessa två små notes stämmer på pricken in på mig. Härligt att det går att sätta ord på det.
Godnatt Sundsvall.
Jag kommer hem imorgon Umeå.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards