Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 19 januari 2015

Av maria - 19 januari 2015 10:34

När jag trodde alla var i skolan hör jag sratx efter kl 10.00 hur en dörr öppnas på övervåningen och fröken tok-fia ropar:- Mamma, är det skola idag??? Ja, vad ska man säga...

Jag har mera eller mindre legat sömnlös i natt och har väl under ca 1veckas tid fått alldelens för lite sömn, varit speedad och inte behövt sova. Nu har John Blund kommit ikapp. Jag är så trött att jag bara vill kräkas, orkar inte ens sova. Tankeverksamheten finns liksom inte och jag har kaos i huvet. Min tok-fia vill inte gå till skolan och jag är oförmögen att ta fajten...sjukanmäler...man får tycka vad man vill men jag bara orkar inte, orkar inte bråka och få en disskusion jag ändå kommer att förlora. Det är baksidan med att vara mammamaria min svaghet är definitivt att förhandla särskilt med minimalt med sömn. Min största svaghet i min situation som bipolär 6barns mamma är dessa perioder med för lite sömn efter en period med överskotts energi. Jag vet att det kommer ett rejält bakslag men blir lika förvånad och tagen varje gång. Förbannad och arg, Jag hatar livet. Vill vara normal som alla andra, äta-sova-motionera lagomt...Nu tar jag en paus och kommer tillbaka då jag fått ordning på sömnen.

Vi ses  

 

Ovido - Quiz & Flashcards