Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 25 januari 2015

Av maria - 25 januari 2015 23:49

Måste varva ner innan jag hoppar på sovtåget. Låg till tio imorse (eller låg och vilade) eftersom jag stod och väntade på sovtåget inatt till en bit efter kl 02.00...hatar när jag får sån här rubbad sömn. Dödens trött men kan inte slappna av, kan lägga mig och vila på dagen och ligger och slumrar till. Eller sover stenhårt ett par timmar. Samma visa nästa kväll, trött men när lugnet har lagt sig ja då sätter min verksamhet igång och jag får fin fina ideer.

Inga flera sjukdomsfall har inträffat och förhoppningsvis blir natten lugn på den fronten. Jag har iaf renbäddat så dom får spy i rena lakan. Alltid något. Jag har hållit på att försöka städa hela dagen tycker jag, men ser ingen skillnad,dammsugit, plockat undan, plockat undan, dammsugit. Tvättat kläder, vikt rena kläder och hängt upp blöta kläder...plockat undan lite mera och dammsugit. Kommit in i vardagsrummet och ungarna har möblerat om. Gett barnen yoghurt till lunch idag, eller dom har gett sig själva...Hittade på en lek åt dom- leka affär, fick lite tomma matburkar av mig, leken som senare spårade ur då fyllda flingpaket hamnade i leken och flingor fulla golvet spriddes ut. Dammsuga igen...Väcka liten som tuppar av i soffan klockan middag...aj aj inte åfa nu. Fortsätter städa, samtidigt som jag måste hålla ungen vaken. Klockan rusar iväg och vips så är den halv nio, och vi som skulle gå i säng tidigt. Halv tio sover dom-äntligen...nu då, lite egentid, mystid. Nä, orkar inte vad orkar jag då? Ingenting! Småpratar lite med ena dottern och vi gör en byteshandel. Jag ger bort en liten sminkborste mot två eller var det tre sminkborstar. Jag är säkert lurad. Men noga då...Det var min dag det...


 

Ovido - Quiz & Flashcards