Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 januari 2015

Av maria - 15 januari 2015 21:52

Landat i soffan efter årets intensivaste kväll, helt utan tvekan. Under dagen har jag gjort mycket. Gått i 8:an och haft svenska och läst om Strindberg och varit på en idrottslektion och fått se hur man leker mörker kurragömma i en stor stor idrottshall med ett gäng glada 14-15åringar. Sen på ett möte på stan, lunch och skjutsa tillbaka min tonåring till skolan. Raka vägen till sjukhuset och träffa min kurator. Åker till nästa skola, nu går jag i 1:an på gymnasiet och sitter och väntar medans eleverna har metod. Jag går på Vård och Omsorg. Tar hem min andra tonåring och sen hämta hem unge efter unge. Under dagen har jag även jobbat som samordnare och fixat skjuts och hämtning åt ungarna som ska vara på olika ställen olika tider. Vilket trots minutiöst planering från min sida brister. Eftersom jag insett ganska fort under dagen att det blir en kamp mot klockan klockan middag så ber jag lite fint så där om hjälp av mamsen...hon kommer och levererar mat (mat-direkt) och är barnvakt då jag kör till hockey (super-nanny) och undertiden jag är borta diskar och städar och passar hon barn (Rut) Mycket bra...

Det händer mycket under kvällen, för att bara nämna något så tar jag 4åringen på bar gärning då hon sitter i soffan och river rårivna morötter, mindre bra. Minna pimpar sig själv med min mac mascara också mindre bra.

Nea får sönder en kvarglömd julkula i soffan och ja, ni vet ju hur en trasig julkula ser ut. Jag tappar ut ett glas mjölk i trappen, onödigt. Klockan 21.15 har jag fått undan middagen helt. Men av någon annledning är jag inte trött, jag har super energi och går på...jag sover bara för att jag måste. Jag har haft en längre topp period nu då jag kan gå på i princip dygnet runt och behöver lite sömn. 

När jag var hos min kurator idag pratade vi om det här och hon påminnde mig om att jag ska vara uppmärksam för det kommer att komma en dipp och det vet jag så mycket väl om, men vill inte tänka på. Men att jag ändå måste vara uppmärksam och lyssna till mina signaler, så att jag inte hamnar på botten. Hon är så klok min kurator. 

Imorgon är jag ledig och har uppdaterat min spotify-lista så imorgon tar jag och småbaren sovmorgon sen tar jag på mig en skön outfit och stoppar hörlurarna i öronen och tar en PW runt byn, nu måste morsan komma igång...


 


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards