Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 27 januari 2015

Av maria - 27 januari 2015 21:58

Börjar få ordning på sömnen, tror jag...var jätte trött imorse men jag drog mig upp och satte igång dagen...Barnen hade varit vaken sen länge och fått klara sig själva. Dom är alltid så hungriga då jag äntligen stiger upp. Alla ska ha olika menyer, inga fiskbullar idag dock men varma mackor, tur att hon nöjer sig med microvarma sådana. Kläderna ska på och gärna i rätt ordning. Ibland glömmer ngn att byta kalsonger eller trosor och då orkar vi inte byta eller vi hinner inte så lite skit i byxan kan nog allt hända ibland  Minna däremot byter blöja och klär på sig själv, byxan hamnar ofta bak och fram men vad gör väl det, blöjan är iaf ren...Efter morgonbestyren och alla ungar är på plats åker jag på jobbet, ska bli skönt att få vara där i ett par timmar. Sen börjar dagen på riktigt...hämta igen alla ungar, Olivia får betala och ta emot matleveransen då jag är ute och far. Men när alla barn väl är hemma blir det lugnt...eller så lugnt det kan bli med sex egna och en kompis. Taco-tisdag med glass, chokladsås och maränger till efterrätt-snacka om tok tisdag. Olivia har fått hem sitt smink som hon har beställt och jag får vara smink-modell...det tackar man ju inte nej till, få bli make:ad på en tisdag...sen blir vi lite wild and crazy och går lös med mobilkameran...


 


 


 


 


Så därja, som man kan se ut...lite skoj är alltid kul.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards