Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 januari 2015

Av maria - 4 januari 2015 21:40

Tack för alla gratulationer på min födelsedag. Den har varit helt vanligt underbar. Jag vaknade i morse av att en varm 4åring låg och kramade mig. Efter en kort stund sa hon:-Usch mamma, du måste tvätta dig, du luktar kräk...
:-Hmm, man tackar. Kräk vill man ju inte lukta. Vad får hon allt ifrån. Jag duschade lite senare iaf så jag skulle lukta rosor ist...

Då matchade jag dom här som stod på bordet då jag äntligen klev upp kl halv elva. Sen hände lite av varje...tvätt, städ, skjutsa till hockeyträning, handla lite mm, mm...
Tog emot mamma och Hans på lite kaffe med dopp. Bytte ut bagarmössan mot kockmössan och fick middagsgäster. Ännu mera paket och ännu mera mat och socker...måtte detta ta ett slut.

Nu ser jag med glädje framemot ett nytt levnadsår. Jag tror det blir ett bra år med nya utmaningar och ser världen med lite nya ögon. Jag ser på mig själv med lite nya ögon och jag har framför allt lärt mig under det senare året en hel del om mig själv. Lärt mig att lära känna mina kännetecken då jag är påväg ner i en svacka och hur kroppen och knoppen reagerar vid en kommande topp. Hur jag följer mitt mönster under ett skov och att det bara är att gilla läget och vänta ut...Vi har kommit så långt och livet har fått en annan och lättare mening... Nu kan jag äntligen säga Jag Älskar Livet.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards