Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 30 september 2014

Av maria - 30 september 2014 18:04

Vardagen är ett faktum. Skola, jobb, förskola och oändligt med olika möten hit och dit. Jag slits emellan och får ingen ordning på nånting. Idag har jag inte orkat lyfta ett finger, pappaanders fick rycka ut i sista sekund och ta ett inbokat utvecklingssamtal som jag inte orkade ta. Farfar min personlige chaufför kör i skyttteltrafik och lämnar och hämtar ungar-Tack! 

Jag har ju som sagt tänkt över ett beslut angående min framtid och jag har beslutat mig för att prova på att arbetsträna på träningsskolan på Carlshöjsskolan. Och hoppas på att få komma igång ganska snart. Ser fram emot det.

Ett annat alternativ var att börja plugga och jag hade sökt in på Viva komvux och en 2årig utbildning till Vård & Omsorg. Men jag känner att det inte är rätt i tiden och jag är inte i fas nu för att sätta mig på heltid i skolbänken. Jag har inte rätt fokus för det helt enkelt. 

Min hjärna är i kokningsstadiet igen och jag känner mig som en tickande bomb. 

Förövrigt petade Minna in en grön ärta i näsan i dag vid middan, ganska långt in. Men vi greps inte utav panik utan hon fräste så fint ut den igen på tallriken...Peta inte ärtor i näsan, dagens tips...dom passar bättre i munnen.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards