Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 15 september 2014

Av maria - 15 september 2014 21:22

Känner mig trött, slut och less. Början till en orkeslöshetskänsla-ogilla...det finns saker livshändelser, vardagsting som bryter ut dessa känslor. Jag tycker inte om det men måste jobba med det och komma över det. Vara stark och hård och inte ta åt mig. Samma sak varje, varje gång. Små snedsteg i vardagen gör mig ledsen.  Jag kämpar i sinne att försöka få familjen att gå runt, med tider, skjutsningar, mat, fritid ja allting men jag stupar såklart och gör bort mig. Uppskattningen från barnen som jag saknar gör mig olycklig. Ser dom inte hur jag sliter mitt gråa hår. Jag tappar lixom fokus på det som är viktigt. 

Politik står mig upp i halsen...Jag är varken moderat eller SD:are så man kan väl säga att för min del var det en bra utgång. Men se frammåt, jobba utifrån våra förutsättningar vi har här och nu. Valresultatet går ju inte att förändra hur mycket man än vill förrän om typ 4år. Lägg energin på annat...Jag håller inte heller med allas åsikter, och kanske kan tyckas dryg i bland och vara enkelspårig. Men jag är bara så bestämd med vad jag tycker och måste bara få fram min åsikt. 

Nu ska jag försöka sova. Sov Gott Sverige!


 

Av maria - 15 september 2014 12:12

Hemma idag med en som hade lite feber igår, feberfri idag...

Men bara för att man är hemma och är sjuk måste man ändå göra sina sysslor...handla mat är en av dom stående varje vecka.

Sådärja...väskan och Molly mus är i väskan. Hoppas hon stannar kvar i väskan och inte skrämmer dom andra kunderna. Bara att börja bocka av på listan. Nu ska jag gå igenom veckan, fylla i alla kom-ihåg och hoppas på att få ihop det.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards