Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 8 september 2014

Av maria - 8 september 2014 19:24

Godmorgon eller är det Godkväll. Med mitt minne vet man aldrig   Har haft en sjuk hemma idag. Storhandlat igen, jag sa ju att min förra handling (i fredags) på 2000kr skulle räcka över helgen...nu har jag fyllt på förbrukningsvaror som shampoo, balsam, blöjor, välling, tvättlappar och mat, mat, mat...Familjen dricker tre olika sorters mjölk. Havremjölk, laktosfrimjölk och vanlig hederlig kossa mjölk eller starkmjölk för man blir så ohyggligt stark av den...jag konkar hem litervis med mjölk. Vi äter en platta ägg i veckan och sex paket bacon går åt till en carbonara. Sex dl ris och två hela färska kycklingar på 1,3kg...två korvringar till en stroganof 1liter makaroner. Två big pack fryst broccoli i veckan och två påsar gröna ärtor. Morötter, gurka och majs...Är vi på mack-humör äter vi lätt en förpackning hårdbröd under en middag. Så jag handlar inte för ingenting, men det är jobbigt att dra hem allting, bättre än gym...

Igår då jag skulle hänga upp våra höst/vinter gardiner och traskade gladerligen in i garderoben med ett stort leende på läpparna för att plocka fram mina fina gardiner blev jag helt ställd. Jag blev inte lika glad längre utan snarare lite arg. Men vad tusan, var är dom, gardinerna??? Jag vände upp och ner på allting, jagade på pappaanders att leta men han hittar ju inte sina egna jeans så jag vet inte hur jag tänkte. Hur kan man glömma var man för ca 6månader sen la undan ett par gardiner. Det är otroligt, jag blir ju rädd för mig själv, vad glömmer jag härnäst. Klä på mig på morgonen eller torka mig då jag har duschat...

Aja, jag fick inte annat än åka och köpa nytt. Jag gillar ju att handla och är riktigt bra på det så jag kom hem med nya gardiner både till köket och vardagsrummet, en liten duk och soffkuddar som ska passa till vardagsrumsgardinerna. Vad duktig jag är-nu är jag glad igen. Ännu gladare då jag på egenhand har fållat upp dom med sån där tejp man bara stryker på. Det är annars Anders jobb att sy upp gardiner. 

Har tagit mitt första staplande steg till ett sundare liv och jag och Elsa min sjukkompis åt en riktigt god sallad...


 


Bulgursallad med stekt halloumi, stekt lök och svamp mm...testa vettja, gott. 


 


så här glad har jag känt mig idag-härligt  värt en självis...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards