Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 september 2014

Av maria - 18 september 2014 18:11

Har haft tre friska barn hemma bara för att, bara för att vara säker...mitt huvud är tröttare än tröttast. Ändå drar jag igång ännu ett bullbak. Jag är galen jag vet, men för att hålla mig vid liv är det ända sättet...att hålla sig sysselsatt. Igår bakade jag mjölk och äggfria, idag preppade jag dom fulla med mjölk, smör och ägg...dom blir godast så. Alfred med annan kompis kom lagom hem igen och fick frossa i nybakat...Jag frångick mina principer just nu och satte tänderna i en bulle. Åh, himmelskt vad ljuvligt det är. Men lägger sig som bomull kring...Jag tog med mig mina vänner på Willys i morse för att handla några saker bara, och det är helt utmattande att ta med dom alla tre tillsammans. För det första när jag skulle ta ut pengar och försökte tre gånger och uttaget medges ej blir man redan där stressad. Kollar internet banken och ser till min förskräckelse att jag har ju inga pengar...men vad tusan. Får banta ner listan och handlar det allra viktigaste för 40kr. Typ ingenting! Kommer hem och ska baka, var är jästen då? Leta i fickor, i bilen har nån unge tagit. Nej! Kvar på Willys? Ja, sannolikt. Vi får gå på macken och handla 3kr jäst...

Vi försov oss imorse eller Anders försov sig, han hade varit vaken med Minna inatt och bråkat och jag hade glömt slå på alarmet. Jag sov till halv nio-gilla...Nu sover Minna, somnade innan Bolibompa börjat. Bra eller dålig. Bra om hon sover till kl sex imorgon. Dåligt om hon vaknar innan vi andra går i säng eller kl tre inatt. 

Nu är jag ensam hemma igen med ungarna då pappaanders måste jobba över. Stadshuset tar inte hänsyn till att han har en familj som vill ha honom hemma. Nä, politikerna går ju alltid före allting annat. Tar våran pappa, gör det...


 


Fick med mig en sådan underbar handlingslista...den till vänster har Arvid skrivit, ganska solklart-zuzzini. Den till höger är däremot lite mera svår att tyda. Nea har skrivit. Saltgurka och leverpastej, upp och ner och bak och fram. Älskar dess nybörjar bokstäver som är bråkiga och hamnar lite här och lite där...avslutat med ett litet hjärta...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards