Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 13 september 2014

Av maria - 13 september 2014 14:28

Upp med tuppen å hönan i morse för att dra på hockeyläger till Nordmaling (för den som ej är bekant med Norrland så ligger Nordmaling ca 6mil söder om  Norrlands vackraste kulturhuvudstad Umeå). Alfred ska på läger och mamman och pappan ska jobba i form av att laga lunch till ett hungrigt hockeylag. Kvar hemma lämnar vi tre klarvakna underåriga med två näst intill döda tonåringar i varsin säng på varsin våning i huset. Där ska dom fem vara tillsammans tills mormorn har vaknat och kommer och gör ett skiftbyte på barnvaktsfronten och tar med sig dom där tre klarvakna hem till sig. Lite osäkert åker vi iväg...


 



 


På is våran nr 22...målvakt Alfred Nilsson, Björklöven p-03


 


Vi tog en kort promenad och hittade vårat drömhus, dock ett renoveringsobjekt, eller vad tror ni  eller så bor vi bra som vi gör i vårat lilla gula...

Nu kom vi bara hem, har lämnat Alfred kvar i Nordmaling och Anders har åkt med nästa unge...Elsa har fotbollsmatch i en annan del av stan...Jag väntar hem mina tre musketörer och mormorn. Det ryktas att hon ska ha gofika med  ...undrar vad jag längtar efter mest, ungarna eller fikat  vi kan säga båda så ingen blir stött.

Imorgon lär det bli en sväng ner till Nordmaling igen då pojkarna ska ha matcher. Men då tar vi med den yngre kullen med ungar. Nu ser jag bara framemot en kväll med tacos, mys och familjetid-en helt vanlig lärdag i sin enkelhet  


 




Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards