Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 17 september 2014

Av maria - 17 september 2014 18:49

Ja livet på morgonvägen är en enda cirkus. Mina tre polare som jag har hängt med idag har ena stunden lekt och andra stunden bråkat. När dom var vänner imorse drog jag igång ett bullbak...behöver jag säga att det var då det bröt ut. När bulldegen stod på jäsning går jag in i vardagsrummet. Det skulle jag inte ha gjort. Rummet stod upp och ner. Någon killade sig i håret så där otäckt mycket. In i badrummet, fram med alla 20st luskammar vi har då man får med en ny i alla lusmedelsförpackningar man köper. Och vi har haft endel lus genom åren. Kamma och samtliga tre har löss- yeh-jippi-jabbadabbadoo...skit också. Men jag är alltid rustad och redo för diverse åkommor så ungarna radar snällt upp sig...

Operation avlusning pågår stör ej.
Bulldegen får vänta och jäser och jäser...så fort jag äntligen får ta ut mina nydoftande nybakade bullar ramlar Alfred med kompis in efter skolan och där tog bullarna slut ungefär. Nybakade bullar å mjölk borde vara allas rättigheter.
Sen är det dax att börja med middan. Man vet att det är höst då pappaanders bara hinner hem, skita och äta middag för att sen skjutsa någon till träning. Idag med tillhörande föräldramöte. Så jag dukar i vanlig ordning undan middan själv med ungar på, under och bredvid bordet. Sen kommer turen till sängarna. Lakan ska bytas och lössen ska elimineras...då jag jobbar med min och pappaanders säng och kommer glad ut från sovrummet...

Vi har visst slut på papper igen, nämen varför inte ta badrummsdörren den bevöver pimpas lite tycker Nea. Jag tycker att hon får städa efter sig.

Kvällsfika. Det lilla som är kvar...jag är utbränd idag.

Av maria - 17 september 2014 10:43

Är hemma med småfolket...två av tre har höstblåsor. Den tredje är hemma i förebyggandesyfte. 

Jag har en komma-ifatt-dag Ungarna börjar på att klaga på att dom inte har några rena kalsonger eller sockar, favoritbyxorna är inte rena, någon har kompisar kläder osv...men jösses, jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte har hängt med i erat förbruka tempo. Ska bättra mig. Själv går jag fortfarande i tofflor och nattklänning så det kanske ligger något i det hela...nåväl, att sortera och vika tvätt är det absolut tråkigaste som finns. Särklit när jag börjar på ha svårt att veta vems som är vems, särskilt bland tonåringarnas kläder. Trosor är lätt att se däremot, den ena har lixom ganska mycket mindre tyg på sina trosor...men koftor och sånt lägger jag fel...

Jag skulle egentligen vilja ligga och sova men har inte tid till det...ungarna skriker dom vill ha mat.


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards