Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 14 september 2014

Av maria - 14 september 2014 16:28

Hockeyhelgen är över och förbi...vi är samlade igen familjen och alla är trötta på det ena än det andra. Någon har spelat hockey, någon har barnvaktat, någon har varit på sitt försts kalas och det gick bra...han var inte rädd, det var roligt. Någon är trött av att köra Nordmaling-Umeå, Umeå-Nordmaling lördag och söndag. Någon blir trött av att bara åka med. Ja nu är vi alla värda en skön lugn söndagskväll. Särskilt jag för i morgon åker pappaanders bort med jobbet och det blir jag mot barnen. Jag brukar ju vinna, men ibland gaddar dom ihop sig och kör fullständigt över morsan. Får se vilket humör dom är på i morgon. Röstat har vi gjort. Ska inte orda så mycket om det. Det gör alla andra så bra. Jag kan bara säga att rösta med ditt hjärta och vet du inte rösta blankt då har du iaf röstat. Det är en röst i sig. Man visar sitt deltagande på olika sätt. Vi tycker inte alltid lika. Vi ser inte likadana ut. Vi äter inte samma mat. Vi bor inte i likadana hus. Vi tjänar inte lika mycket pengar. Vi har inte samma förutsättningar. Vi tror inte på samma gud. Men vi är tamej tusan lika på insidan och är gjorda på samma sätt. Ta vara på det och värdesätt det före allting annat skit som finns. Livet är inte självklart. Livet är en gåva.

Mina fina målis.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards