Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 21 september 2014

Av maria - 21 september 2014 18:25

Äntligen helg-sååå skönt. Pappan kom hem i illfart strax före klockan fyra, hoppade ur snickarbyxorna och i träningsbyxorna. Haffade Elsa och dom drog iväg på avslutningsmatch. Flickor vs föräldrar. Kom hem med ett leende på läpparna och v-tecken. Vinst-mycket nöjd. Jag hade gjort pizza...fick sådant sug efter pizza och var så nära att beställa från pizzerian men tog mitt förnuft tillfånga och gick och köpte jäst för 3kr och började baka...blev mycket billigare, förhoppningsvis nyttigare och kanske lite godare, jag vet inte. Blandade allting vi hade hemma och gjorde ett litet hörn åt Minna, minus mjölk...


 


Vi har hunnit vara en sväng hos mormorm med en 70års bukett också...


 


Nu är vi proppmätta, nöjda och glada att vi alla är hemma. Ska klippa håret på endel ungar, basta och duscha, sen krypa upp i tv soffan och MYYYSA...Om jag kommer så långt är riktigt riktigt trött  


 


Av maria - 21 september 2014 08:37

Ensam hemma med kidzen då Anders inte helt oväntat måste göra en arbetsdag idag-söndag som ska vara vilodag. Eller familjedag, ni vet kvalitetstid med familjen. Jag är arg, jag är sur och bitter-helt rätt. Åt skogen med politiker som tar våran pappa. Den här veckan lär bli tuff för pappaanders som har pressen på sig att bli klar i tid till besiktningen på torsdag, sen ska dom flytta in. Jag ska dit och lägga av en brakfis på varje kontorsstol bara för att...och för mig som till stor sannolikhet måste ta möterna själv som är inbokade för vårat gemensamma barn som behöver oss båda på dessa viktiga möten. Jag får väl videoinspela mötena så han på det sättet kan delta och få samma info som jag. Men idag fyller fina mamsen 70år som vi firade igår. Men vi säger Grattis mormor Gunilla på 70års dagen. Presenten får du nästa helg då du ska få barnvakta tre av våra sex barn. Då åker vi på hockeycup och bor på hotell...äter hotellfrukost och tre rätters middag. UTAN barn...bara vi två. Då blir det inget jobba-på-helgen kan jag lova.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards