Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av maria - 31 oktober 2012 19:07

När vi mera eller mindre har varit isolerade i snart 2veckor bärjar vi längta efter lite roligheter...och då vi inte längre blir bjudna på fest (vilket jag har full respekt för), tar vi festen hem till oss  ...är det Halloween, så är det, onsdag eller ej...fest vi sa, fest det va...allt för ungarna.


Och då jag jobbar på med att släppa in obehöriga i mitt kök så bestämde jag mig för att var och en skulle få göra sin egen pizza (på så sätt slipper jag äta det ungarna geggar med  )...

Hittade en ny kompis i Santa Maria-hyllan på stormarknaden, perfekt för en stressad, lat 6 barns morsa som inte prioriterar att göra egna små runda, perfekta pizza-bottnar


 


färdigt och klart, bara att fylla...


 


usch så pedagogisk jag är ibland...men bara ibland...


 


min goda, fläskfile,lök,tomat,svamp, fetaost och ost...


 


kvällens bål för stora och små spöken...


 


drick om du törs...lite extra spetsad till pappaanders med en skrämmande dö-skalle...


 


mina små fina spöken...dom blev så verklighetstrogna att dom blev rädda för sig själva och tvättade bort hemskheterna på stuberten...


 


måste bara avsluta med en bild på våran frukt och grönsakshylla som vi har just under taket pga en frukt och grönsaks-tjuv, hux-flux går hon omkring och gnager på en gurka eller paprika och har hon otur eller i brist på annat får hon tag på en citron-Rätt åt henne  , lite ska det väl svida när man hela tiden ska lägga näsan i blöt...


Trevlig Halloween-afton på er...


  Ps. Vi fick ett glädjande besked idag, babyn har fått förskoleplats där jag önskade Ds.



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards