Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av maria - 4 oktober 2012 11:54

Kanelbullensdag eller kamelbullen som vissa säger...hårfint det där mellan kanel och kamel...man kan inte veta så noga vad som är vad...jag vet iaf vad en kanelbulle är och när jag slog upp dagstidningen imorse och blev påmind tänkte jag...klart ungarna ska få kanelbullar när dom kommer hem efter skolan...så vips hade jag satt en bulldeg, upptäckte till min förfäran att jag saknade den viktigaste ingrediensen-kanel, fick ringa grannarna (hunden Bosses mamma och pappa) tack för kanelen! Bakade mina bullar på 1liter mjölk och tänkte-Herre jösses, så här många bullar kan ju inte ungarna äta då får dom ju aj, aj i magarna...så jag kastade in babyn och bullarna i bilen och for med en leverans till pappaanders jobb,jag tror gubbarna blev glada...annars vet jag inte vad som ska till för att göra ett gäng snickare glada en helt vanlig kanelbullensdags-torsdag. Nu ska jag koka mig en kopp och ta mig en bulle och bara njuta  ...


 

Ovido - Quiz & Flashcards