Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av maria - 5 oktober 2012 20:00

Trots minimalt med sömn i natt så har jag klarat en hel dag och snart en hel kväll med huvudet och fötterna på rätta ställerna...bjöd mamsen på mat som imorgon åker ner till (store)bror Pop i Falun för att fira hans *trumvirvel* 40 års dag. Hon fick med sig en liten gåva från oss, familjen  Önskar vi var hos er och kunde lämna den själva och gratta dej  

Nu inväntar jag bara att John Blund ska ta över di små och lite egentid kanske kommer att hinnas med...

Nea hittade mina gamla, ja, inte gamla, gamla använda, utan ett gamalt paket tamponger och sitter och urforskar i soffan...petar, känner och smakar...Alfred utbrister:-Mamma, vad har Nea??? Är det tuggummi, eller??? 

-Hmm, nä, inte direkt.

-Men vad är det då? 

Det är nu jag önskar mamsen var kvar och som i egenskap av mormor och doktor, pedagogiskt kunde förklara för sitt barnbarn hur man använder en tampong och varför...

-Sånt som tjejer har när dom blöder i snippan, svarar jag...

-Hur då?

Men skit i det, sluta fråga nu... tänker jag...och så pratar vi inte mera om det  

Kan man få en manual för frågvisa ungar!!!


 

Av maria - 5 oktober 2012 06:52

Hur mycket gnäll ska man få stå ut med på en natt, på en vecka...Jag håller på att bli galen  ,hornen börjar på att växa ut. 4 åringen vaknar och gnäller varje timme känns det som (han är mörkräddare än räddast) och babyn var vaken  i 1 timme i natt,  visserligen gladare än allt och försökte få igång oss, men vi var inte så roliga . 2 åringen hakade på där ett tag men hon var allt annat än glad, hon var arg, ledsen och skrek ist för att skratta Nä, idag är det jag som skulle behöva en leverans med bullar eller nåt annat gott, en barnflicka samt en läckerbit till kock skulle sitta fint  ...behöver ladda ordentligt för imorgon är det hockeycup hela dagen och det innebär att jag blir själv med dom små en hel lärdag både tråkigt och trist...Men nu ska vi inte vara sånna, nä nu ska vi dansa och pausa och vara glada för att det är en underbar fredagsmorgon...Samtliga ungar är uppe och jag ska börja röja upp i nattblöjorna innan dom börjar på att fylla dom igen...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards