Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av maria - 10 oktober 2012 11:25

Idag var vi redo för en promenad, en promenad vi inte tagit på så länge(sen i maj/juni)...men idag var vi redo, babyn och jag...


 


så skönt, vi gick inte 1 mil och inte en halv mil heller...men kanske 3-4 km och det var en bra början...det får inte bli jobbigt igen ett måste, utan det ska promeneras med glädje...och det tycker jag att vi gjorde idag, trots att någon sov  

Nu har vi ätit lunch och eftersom jag gillar att laga mat samt att äta, gillar jag också att dela med mig av mina experiment i köket. Gilla eller ogilla-ditt val...Men vi gjorde iaf nötfärsbiffar fyllda med riven morot, lök och hackad basilika. Till det serverades det kokta rödbetor-himmelskt gott  Min nya kompis i köket heter charlottenlök och passar utmärkt till små matlådor åt babyn såsom till ett par biffar till mammamaria...prova gärna...och mina absoluta kryddfavoriter är ju basilika, timjan (gärna färska) och vitlök, salt & peppar är ju ett måste också...Sen bara mixar, fantiserar och blandar jag ihop...till kyckling, fisk, kött passar till allt.

Ska bjuda familjen ikväll på min lunchrätt, dock med stekt potatis till, jag misstänker att rödbetor inte går hem hos alla 8. Men usch, nån kräktes just i min nacke, ska ta en dusch känns det som. Ha en fin onsdag  


  

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards