Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av maria - 3 oktober 2012 19:13

Har slappat och chillat idag, och hängt en och annan tvätt också, tömt nån diskmaskin och plockat leksaker,skjutsat till hockey, lagat mat, diskat undan och bort...nu är två på innebandy, någon är ute på byn och ränner i knutarna och någon hänger på sitt rum...själv befinner jag mig i vardagsrummet med mina tre följeslagare (och jag är riktigt nöjd så länge vi befinner oss inom samma väggar) babyn förflyttar sig numera på egen hand...roligt tycker hon, roligt tycker vi men samtidigt lite jobbigt då hon är en utforskare hon också som forskar med munnen. Igår åt hon löv och barr undertiden jag klädde dom andra och pappaanders har tagit henne efter att hon tömt sopskyffeln...mums...

Själv äter jag inte gärna från sopskyffeln utan jag åt himelsk god kantarellsoppa till lunch om jag får säga det själv och ser redan framemot morgondagenslunch, då det blir favorit i repris...nu bara längtar jag till sängen och tystnaden...


  min goda lunch  kärlek för magen...


Visste ni att det är fullt möjligt att skita ner halva ryggen och lite till, gärna upp till axlarna då den där förbaskade boddyn ska bort. Eller att det är fullt möjligt att stiga upp kl 05.00 och se på tv, barnprogrammen har ju inte ens börjat, men det går lika bra att se på texttv eller nåt, en liten parentes bara...önskar er en fortsatt trevlig onsdag  


 




Av maria - 3 oktober 2012 10:17

Det glamorösa livet lyser med sin frånvaro...efter 2 vaknätter från ca kl 03.00 är man inte så piggelin idag...det har gnölats och ylats från olika håll...det ska-Hämtas vatten, skaka välling, smörja små torra armar (ja, det är ungarna som tycker det behöver smörjas den tiden, inte vi, det gör vi så gärna bort på kvällen)mm...man kan måsta göra det allra mesta just tiden, kl tre på natten! 

Nu är iaf pappaanders på jobbet, dom tre äldsta i skolorna och dom två mellersta på förskolan (och jag har nu 2gånger på 1månad inte läst planeringen och glömt bort/inte vetat, eget fika i egen ryggsäck-Jätte viktigt, mammamaria...skärpning)!!! Och den minsta sover, vilket jag också borde göra...ska bara...igår gick jag lös på köket och skåparna, torkade golven med min nya mopp som är rosa och jag stödjer bröstcancerfonden på kuppen  , mycket bra...men idag blire nog bara soft i i soffan och ljusmys


 


Har  1liter färska kantareller som mor min har kommit med så jag tänkte göra mig en soppa eller paj med lite ädelost smak på, tror jag minsann...Välkommen att smaka, men varning   jag sitter fortfarande i pyjamas...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards