Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 29 oktober 2012

Av maria - 29 oktober 2012 21:22

Ja, vem som helst kan få skit för allting och ingenting här i hushållet...

När jag sitter vid datorn och ska betala några eftersläntar-räkningar dyker 2 åringen upp och vips har hon stängt av skärmen för mig  , skit ungen...tillråga på allt skyller hon ifrån sig...det var inte hon, utan det var...


 


den här stackaren...en tyg-giraff...hon hävdar bestämt att det var giraffens tass eller vad man säger som stängde av skärmen...för visso, jag tror henne, jag såg ju på, men jag hävdar bestämt att det var hon, Nea och ingen annan som förde tassen mot knappen och stängde av!!! Och jag är myndig så jag har rätt...så-det-så...vi kom inge längre i den diskussionen...det är bara att lägga sig vid en ev.diskussion med en 2 åring...


 


syskonkärlek  , som han har lääängtat efter sina syskon...det är nu man känner att man har lyckats  


 

Av maria - 29 oktober 2012 16:27

Det smälls i dörrar på övervåningen...

Det ropas:-Gå ut, på övervåningen...

Det pipas i mobiler på övervåningen...ja, i hela huset, var dom än går...

Tonåringarna är tillbaka...härligt  vardagen är i full gång och höstlovet likaså...

Min huvudvärk har mera eller mindre tagit över och jag små-fryser och har ont i kroppen...vill inte, kan inte, har inte tid, råd att bli sjuk  det kostar för mycket av min tid helt enkelt...

Nu väntas lasagne middag och jag har lovat mig själv att inte äta snask på kvällen när det är som lugnast och mysigast att plocka fram gotta-skålen, får se hur lydig jag är  misstänker att jag är olydig...förhoppningsvis är jag så trött att jag inte orkar förflytta mig mellan soffan och skafferiet.


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards