Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av maria - 11 oktober 2012 21:18

Det är så mycket jag vill få berätta i min dagbok, så jag vet inte riktigt var jag ska börja...Kan ju börja med att bara "tänka" högt...En baby snuttar ju vanligtvis på en napp vid sovdax och dyl, och gör babyn inte det tar den kanske sin lilla tumme och suger på, gör babyn inte det heller har den säkert en liten ullig och mullig gosefilt att mysa med...så här länge är ni väl med...Min baby gör inget av dessa alternativ, nä, min baby tar skinnet/fläsket jag har på halsen/under hakan mellan sin tumme och pekfinger och sen gnussar hon i sinne detta, vilket-jag lovar, inte är skönt, nej...det är oskönt...kan vara det mest otrevliga jag vet...Men hon är babyn, babyn får vara chefen...bara att se till att hålla fläsket i trim så det inte börjar hänga allt för mycket...nånting säger mig att det kommer att göra ännu mera ont då.

På lördag händer det grejor, jag och pappaanders ska på årets cykelfest och har lyckats få barnvakt till alla (utom babyn)...nu är det väl ingen som vill ha henne, efter min snuttbeskrivning  

Vi ska köra Alfred, min lilla prins på ett träningsläger till Vindeln med hockeylaget, ja, ni läste rätt- träningsläger!!! Men ska man bli sånt där hockeyproffs i Kanada kan man inte sitta hemma i soffan med mamma och pappa om helgerna inte...han är ju förstås överlycklig...

Nu är det torsdag och jag och dom små har ju som bekant tagit helg...



Trevlig Helg!



 


Av maria - 11 oktober 2012 11:12

Ja, jag har gått och blivit svärmor, kan man väl säga. Betyder det att jag är JÄTTE gammal nu...min fin fina svärson är inte mindre än denna lilla fina pojke...


 


undrar just hur länge det håller i sig...han hänger då här varje kväll, ja eller dygnet runt skulle jag vilja säga...


Babyn lät så konstig inatt...hon var liksom tjock i näsan hördes det som...


 


 


När hon vaknade såg hon ut så här...helt igen täppt...kanske ska ta och tända lampan på natten och se hur det verkligen står till...inte bara kasta täcket över henne och vända mig om...fick faktiskt lite dåligt samvete när hon vaknade...

Ha en underbar fin höstdag...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards