Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av maria - 16 oktober 2012 18:59

Har en sjuk man och en sjuk baby här hemma, och jag vill inte på nåt sett förvränga eller misstro min sjuka man, men visst blir karlar riktigt, riktigt sjuka och ynkliga när dom får en liten enkel förkylning  Babyn är liksom den samma fast lite mera låg på nåt sätt...dom där emellan är väl sisådär med, lite snor, lite hosta och väldigt mycket gnäll...trodde jag skulle bli liggandes igår då huvudvärken slog till, men har idag gått på halv fart och jag får väl vänta med att bli sjuk...just nu passar det inte in i livs pusslet...om en vecka åker stortjejerna till La France och vi ska få prova på ett liv med bara 4 barn...kommer att eka tomt i huset  Skolfoton tas på löpande band och jag har med facit i handen insett att det är så mycket lättare att klä på killar än tjejer...kamma en kille med stubb går liksom mycket fortare...

Sen det här med att sitta på nätet och beställa påseende-lapparna, jätte smart i dagens data-samhälle, men jätte drygt för en 6 barns morsa  det är nu jag är glad att vi inte har 10 st kids utan bara 6...

Nä, nu ska jag plocka upp min sjuke make ur badet innan han blir till ett russin, ta och lägga i säng di små och sen ha lite soffmys med en feelgood film och en stor kopp te  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards