Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av maria - 23 oktober 2012 17:35

Saknaden efter tonåringarna finns här...alla undrar vad dom gör osv...helt sjukt hur "fattig" man kan känna sig när några är borta, kvällarna då småttingarna har somnat är ju som om tiden stod stilla...inget bråk, inget skrik och inga dörrar på övervåningen som smäller...igår var det Alfred som var störst och satt med oss i soffan, och han är ju min bebis ännu...konstigt  

Pappaanders fortsätter sin sjukdomsresa och måtte han snart bli frisk, risken finns att han blir för bortskämd och uppassad och jag går upp för mycket i vikt...se bara vad vi har stoppat i oss...


 


dagens lunch...oliv-ciabatta fylld med lufttorkad skinka, brieost,soltorkade tomater, sallad och lök...behöver jag säga-mums  


sen bara fortsatte det till middag...


 


vitlöksfyllda hemma-burgare  (jag hade preppat köttfärsen med mängda vitlök, så gubben ska bli frisk) med lyx-pommes (vi har en sån där onödig pryl som kallas fritös), sen fick var och en göra sin egna...min fick en pickels på toppen...Smakade toppen för kroppen  ...

Vi har dessutom hunnit se en film, mitt på blanka, ljusa dagen, nästan så jag inte törs säga det, men är man sjuk så är man...en sån här feelgood film som gör att man mår bra efteråt och bara flinar...och känner att man har det faktiskt riktigt bra!


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards