Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 november 2014

Av maria - 20 november 2014 22:11

Arbetsveckan är slut för min del, fy tusan vad det tar kål på mig...trött och helt slut. Men det är jätte, jätte roligt att ha börjat skola in sig på marknaden igen. Jag har några bångstyriga barn att parera med på morgonen som gör det lite extra klurigt att komma iväg i tid utan att stressa upp sig till max puls. Jag har en 2 snart 3åring som sätter sig på tvären, hon ligger fullt påklädd (efter en lång kamp att få på henne kläderna) raklång på hallgolvet och ska INTE ställa sig upp...även när jag tar till den hära ni vet:- Nähä, då blir du ensam hemma med spökerna idag då, för nu far vi...biter inte. Den enda det biter på är hon jag har lyckats få ut i bilen, hon blir olycklig och undrar om vi verkligen ska lämna Minna hemma...Hon som sitter i bilen sitter inte där helt smärtfritt heller utan hon har universums sämsta morgonhumör och man får noga läsa av henne på vilket humör hon är på då hon vaknar. Stiger hon inte upp är det ett dåligt tecken...stiger hon upp och är tyst kan det vara ett bra tecken...Men dom är sååå söta och så härliga och har sånna starka personligheter mina fina så jag bara ler och tycker livet är underbart. Ska bli gott med helg och vi har inte så mycket att passa faktiskt, vi kanske hinner ikapp lite här hemma.

Annars har jag en helt rubbat dryckesvana, det har inte blivit bättre på nåt sett. Idag hade jag på ca 2timmar hunnit hälla i mig 1,5liter bubbelvatten. Och det tar aldrig slut. Jag börja känna mig handikappat, då jag hela tiden måste ha tillgång till något drickbart, gärna bubbel och därav min onormala törst och extrema mängd jag häller i mig måste jag kissa som en dåre...och efter 6 förlossningar är det bra om det finns en ledig toalett inom en nära radie. 

Jag har idag gjort min andra storhandling på nätet. Och den här gången är jag väl förberedd och har gjort en veckomatsedel från fredag i morgon till torsdag nästa vecka. Och har handlat utefter det...3000kr landar kvittot på men då har vi mat för 1vecka. Så imorgon kommer min leverans in till min hall och det enda jag behöver göra är att packa upp...asså ni fattar inte hur mycket det här är värt för mig. Jag sparar så mycket på mig själv att jag kommer aldrig kunna handla in real life igen...det tog för visso en timme att lägga in hela beställningen, sen fick jag pausa för att hämta barnen och efter middagen kompletterade jag och skickade in handlingslistan.

Nu ska jag sova och njuta av min sovmorgon...


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards