Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 14 november 2014

Av maria - 14 november 2014 15:40

Snart helg, har bara 1arbetsuppgift kvar-köra Alfred till hockeyträning. Sen tar jag officiellt helg. Magen kurrar redan efter tacos.
Mötet på Bup idag gick galant. Är så stolt över min Bup-kompis. 2parallella utredningar kommer att göras. Noga, noga så inga misstag begås eller att något missas. Nöjd med både tilldelad läkare och psykolog. Två stabila personer som jobbat ihop länge.
Jag har för första gången i livet handlat mat på nätet. Igår då jag tröttsamt inser att vi ingen mat har och bara inte orkar åka på affären eller skicka Anders heller för den delen och inser att handla idag med tre sjuka ungar skulle ta kål på mig. Så kommer jag ihåg hur en kompis mamma till Alfred tipsat mig om att handla på nätet. Du bara sitter hemma i soffan, beställer din mat och väljer dag och tid för hemleverans. Slänger fram Visa kortet då maten levereras och vips har du handlat. Asså, det är ju bara för bra för att vara sant. Vad är haken...149kr är haken, men det är det lätt värt. Sen när jag skickat min beställning inser jag till min förskräckelse- Ingen mjölk...ingen panik. Du bara backar lite och lägger till din mjölk i den digitala varukorgen. Jag slipper springa tillbaka 7km genom hela butiken för att hämta det jag har glömt. På det här sättet sparar jag både tid, energi och sparar på min onda rygg. Jag och ungarna är sams och jag behöver inte mutor. Nånting säger mig att jag kommer att göra det igen-typ kring jul kanske...eller tidigare.

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards