Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 4 november 2014

Av maria - 4 november 2014 12:57

 


Det snöar i Umeå idag och det har utlovats kaos, väder/snö kaos...men allvarlig vad är det jämfört med mitt liv, särskilt mitt liv på morgonen...


 


Kaos för mig är då samtliga vistas samtidigt en stressig morgon på en yta stor som en hiss för max 6personer...samtliga ska hitta rätt och klä på sig sina kläder, gärna kläder efter väder. 

1. Någon vet inte vad han ska ha på sig, samma visa varje morgon.

2. Någon vet exakt vad hon ska ha på sig, samma visa varje morgon det som skiljer sig där är att det ändras för varje morgon. Ibland keps, ibland pälsmössa.

3. vilka skor är det som gäller, croccs, sandaler, stövlar???

4. Ryggsäckar, är dom packade, oftast inte...var är någons vantar, kvar på fritids eller i bilen???

5. Någon blir bajsnödig, oftast jag och måste kuta på toa, undertiden har det hänt endel i hallen trots att kah skiter på 2sekunder.

6. Äntligen-alla är i bilen...men oj ena dörren är inte stängd och någon är inte fastspänd...

7. Bilen rullar...Hallå, där bak...Har Minna vantar på sig??? NEJ, hon har klätt på sig själv, nä, jag hinner inte vända hon får vara utan. 

Det är kaos för mig! Ibland när alla är på plats måste jag ta en genomgång på mig själv, vad har jag egentligen på mig, klädde jag på mig kläder och framför allt vad!!!  Så lite snökaos är bara mysigt...

Igår handlade jag och Alfred en uppsättning vinterkläder åt honom som slutade på en nota på 2000kr, skor, jacka, handskar, nya adidas mjukisar men inga täckisar hittade vi...det svider i plånboken, och idag hade små tjejerna inga rena sockar typ, har handlat sockar för ca 400kr vilket för mig är som en förbrukningsvara som tex mjölk, det bara tar slut på en gång eller försvinner. Förut märkte jag sockar, nu säger jag bara-ORKA! Varför sa ingen hur dyrt det här med 6kidz är...närå dom är mina och jag är skit stolt över varenda en, men sablar vad dyr i drift dom är...bensinräkningen är ju som en smekning  Har varit på coop och tömt deras hyllor på mat och burit hem det till mina hyllor ist, även där är jag stolt över mig själv att jag på ståendes fot lyckades få ihop en veckomatsedel, få se vad familjen säger...ska pröva lite nytt...Nu tänkte jag vila innan dom trillar in...


 


Ps. Gråt aldrig i datorn, den blir liksom seg på så sätt...Minna har gråtit i våran och den tar typ 2000år på sig


Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards