Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 8 november 2014

Av maria - 8 november 2014 16:59

Lugnet i familjen råder, några ser på Emil, någon sitter vid datorn, några hänger  i sina hyddor, någon är ute å fixar med bilarna...ja alla gör något. Steken är i ugnen och mor har hällt upp ett glas gott. Livet är på topp. Det har bara varit 1 innebandymatch idag, hockeyträningen fick avstås på pojken inte är riktigt kry...Jag har bakat 2 sorters tårtor till farsdag, det ska firas med buller och med bång...har man fått till 6 barn relativt smärtfritt så är man värd lite uppmärksamhet...idag hade vi ett litet familjeråd, någon ville ha ett till syskon och några sa bestämt ifrån...Dom såg realistikt på saken och insåg att både ny bil och nytt matbord måste införskaffas.  Nä det går inte för sig, det är för jobbigt...Både jag och Anders undrade hur det skulle gå till då vi båda är nöjda...Det bara kom ur mig:- Vi har redan tre st för många...och vi gjorde Ole-Dole-Doff...du ska bort...närå, lugn vi skojja ju bara såklart, ingen ska bort. Inte ännu iaf...

Imorgon blir vi helt LEDIGA då Alfred avstår match pga förkylning...helt galet, när hände det sist...januari -98 innan barnen började på trilla in. 


 


Idag då jag skulle bädda inne hos dom små...någon är nyfiken på hur det blir om man korsar en ko med en häst med vingar...blir det en galen flodhäst då eller...vi får se då dom ynglar av sig...Betsy och Ponny makes babys...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards