Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 november 2014

Av maria - 18 november 2014 19:36

Är det så här det ska vara...jag jobbar några timmar sen är jag sängliggandes. Jag får hoppas att det bara är nyhetens behag, att det bli bättre. I morse gjorde jag snabba beslut, minuterna på morgonen är dyrbara och det får inte gå fel, jag får inte fundera för länge för då är det kört. Jag ville ge Arvid en extra dag hemma samtidigt som jag ville och måste gå på min arbetsplats. Olivia hade sovmorgon och eftersom jag jobbar 9.00-11.00 så tog jag beslutet att han skulle få vara hemma med henne dom timmarna, det enda problemet var bara att hon sov och jag kunde inte fråga henne så jag frågade mig själv och skickade bara ett sms till henne, typ:- Arvid är hemma med dig, bara så du vet...Jag kommer hem 11.00...Tack och lov gick det bra, hon sov och han skötte sig med barnkanalen och sin padda...(mormor, det måste vara den bästa juklappen hittills   ). Så efter två olika skjutsningar kunde jag äntligen  åka på jobbet...min onda rygg har vandrat vidare och nu gör det ont på typ hela höger sida, gammal, ja visst...pensionär, nä inte ännu.

Jag fick även veckans chock i morse då jag lämnade Nea på fsk, jag hade programmerat in i min förvirrade hjärna-S O S!!! Föräldrasamtal ONSDAG!!! Nä, va tusan är det IDAG!!! Men onsdag stod det ju i min almanacka...eller...hem kolla, kolla...närå, TISDAG det stod...ok jag är sämst, förvirrad, disträ. Ändrar visst om så det passar mig...nu fick jag stuva om i schemat ordna barnvakt och kunde gå på samtalet. dessutom en stund tidigare så jag hann göra barnintervjun och svara på frågorna inför samtalet...jodå, duktig förälder är jag. Hämta igen delar av ungaskaran, muta med sockerfria tuggummi, då jag inte är på humör för bråk...ibland så tar jag den lätta utvägen...eller ganska ofta. 

Laga mat, äter och sen går all min luft ur. Stupar med pannan före ner i soffan och där ligger jag, fullständigt förstenad. Anders kör någon till träning och jag hör hur det stökas och bökas och bråkas, men helt på riktigt så orkar jag inte röra en muskel...nu ska jag försöka hjälpa till att få i säng ungarna sen orka duscha och få sova vidare, så förhoppningsvis är jag lite piggare i morgon. 


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards