Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 6 november 2014

Av maria - 6 november 2014 23:21

Mitt i natten, kan inte sova...har mycket om snurrar. Nästa vecka smäller det, då ska jag ut på marknaden igen. Arbetsmarknaden. Arbetsträna eller börja med socialträning...komma ut på en arbetsplats och träffa kollegor och göra det jag kan och är bra på. Undervisa små barn och vara den pedagog jag har formats till, under mina 19år som barnskötare med uppehåll för föräldraledigheter. Min nya arbetsplats heter förskolan Måttet och jag ska börja med att på tisdag hälsa på, presentera mig och smaka på intrycken som jag egentligen är så van vid men som samtidigt känns det så främmande och skrämmande. Jag vill utanför "byn" och prova på något "nytt"...kanske utvecklas ännu mera som människa och pedagog. 

Vi har fått kallase till BUP, det som kunde ta upp till 11-12månader. Ni anar inte vilken lättnad men även där, skrämmande att gå in i...jag vet inte vad som väntar oss men antar väntar en hel del och mycket energi och tid kommer att hamna där. Men allt för att alla barnen ska få må bra och få dom rättvisaste förutsättningarna till en fin uppväxt, skolgång och fritid. 

Min hjärna går på högvarv just nu och jag har svårt att stänga av, funderar och tänker, tänker och funderar.

Annars har mina små haft spökfest på sin fsk och fick klä ut sig. Minna kom som katt och Nea som en drakprinsessa...dom hade gått en spökvandring idag och fått stöta på en kall hand...scary...Nea frågade flera gånger vid läggning:- mamma, finns det spöken???

Och jag som trodde förskolan var en säker plats? Hm, ska ta upp det där imorgon...ta med grishuvet å skrämma slag på fröknarna...


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards