Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 21 februari 2014

Av maria - 21 februari 2014 17:59

Fredag och Anders har fått vabba i dag, då jag har haft inbokade möten och barnen inte är dagis-klara riktigt ännu...men till veckan hoppas jag dom ska vara på benen och friska som små mörtar sätta skräck på förskolan, dom hostar då inte så dom kräks numera. 

Jag har bla varit på ett möte på barn och ungdomskliniken och träffat en barn- och allergiläkare som var expert såklart på barn och allergier. Nu har vi en hel rad mediciner som kommer att följa Minna i livet. Aerius (antihistamin), betapred och Epipen Jr (en allregispruta/eller penna) främst mot jordnötsallergin men även om något av dom andra födoämnerna hon är allergisk mot ger en allvarligare allergi chock...vi ska få en kallelse och genomgång av hur detta fungerar och föra vidare till andra vuxna som berörs i hennes liv. Men förhoppningsvis kommer dom aldrig till användning. Trots att pennorna kostar 1000kr st är det inget jag frivilligt kommer att vilja pröva. Tur vi har högkostnadsskydd och har halva priset på mediciner så vi får 2 för 1 så att säga. Nu väntas kycklingfile och bakpotatis och potatisgratäng för endel och fredagsmys i massor. I morgon har vi inga måsten utan laddar inför söndag då vi har allting samlat på en och samma dag  Trevlig helg  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards