Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av maria - 5 februari 2014 16:11

Måste få samla lite energi innan jag stäler mig i köket  . Har haft en bra dag, varit på lunchdejt och bara tagit igen lite kompistid som jag försummat en längre tid. Har endel kompisar jag ska ta igen så att säga och nu har jag gjort mitt första trevliga besök. Kompisar är bäst och bra att umgås med, man blir på så bra humör av fina vänner. Sen är mina måndagar och onsdagar mina guldkorn i livet då jag kör mina hockeykillar till träning, dom är för härliga, (att jag skulle bli så bundis med fyra 10åriga hockeygrabbar ) , och  dom börjar nog känna sig hemma hos mig vid det här laget, för det började redan i bilen. Dom vet att vid det här laget bjuds det på antingen tomtegröt, plättar, varmkorv eller salami mackor.  Eller nån mix av lite av varje beroende på vad jag har hemma. Och i bilen frågar Skoglund. Får man både korv och gröt idag? Nja, sa jag man får gröt och mackor idag. Men ni kan få  korv på måndag! :-Nej!!! säger Arvidsson, inte på måndag då jag inte äter hos er! Nämen på onsadg då, säger jag. Ja, det går dom med på. Sen frågar Skoglund:- Har du bakat morotskaka? (Jag bjöd på det för typ 2år sen). Nä inte idag, och dom blir lika besviken varje gång. Och morotskake historier startar. Bejegård säger ingenting, dom kommer fram till att glasyren är bäst på morotskaka. Va, säger Bejegård, är det glasyr på morotskaka. :-Har du aldrig ätit morotskaka utbrister dom andra i kör?

Jag får nog baka en kaka åt dom till onsdag nästa vecka, det här är ju skandal  . En har aldrig fått äta morotskaka och dom andra har abstinens av den högre sorten.

Sen när vi kom hem från skolan var Elsa hemma som varit hemma från skolan idag och hon gick omkring i bara trosor och en stor collage tröja, och vissa tyckte det var riktigt jobbigt så han gömde sig in sin luva på munkjackan, det är läskigt sa han. Medan tre av grabbarna var föga berörda, dom sa :- Jag är så van hemmifrån. Ha, ha...ja det kanske stämmer han som tyckte det var så genant har bara bröder, så det var väl helt nytt för honom. Alfred som har fyra systrar och en morsa som går halvnaken för jämnan är mera eller mindre skadad. Jag får iaf skratta så gott åt dessa underbara killar så jag lever på det till nästa gång det är min tur att köra  


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards