Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 18 februari 2014

Av maria - 18 februari 2014 21:17

Dagen har förlöpt med snor och hostor i omgångar. Någon hostar upp i soffan, mindre trevligt och någon nyser ut hela hjärnan på matbordet också det mindre trevligt. Härom dagen när jag vaknade i ett mörkt sovrum nös någon strax ovanför mig rakt in i min näsa, ytterst, ytterst otrevligt kan jag lova...Inte undra på att man snorar som bara den själv, och har ett huvud som dunkar i kapp med hjärtat.

Håll i er, tidernas makalösa inköp köptes i dag...pappan har en tid behövt sånna där läsglasögon...ni vet han är ju 40+, själv är jag ju bara 40-   


 



men jag var ju tvungen att stöd-köpa så att säga, han ska inte behöva känna sig utanför...åldringarna...Nilsson!


Hittade även tidernars coolaste bild på den coolaste simmerskan i världen...eller vad tycker ni...


 


redo för en simtur  


 


Av maria - 18 februari 2014 11:29

Livet hos familjen kan sammanfattas med ett ord...sjuk-hus  Idag har jag fyra av sex barn hemma och samtliga fyra har feber, hosta, snor till förbannelse och knivar i halsen. Härliga vabruari, en månad jag lätt skulle kunna hoppa över i ett nafs och gå raskt in på mars och våren. När man är hemma så här och kompisarna man har går i slow motion och man själv inte ligger på topp så blire endel surfande för min del och filmtittande för kidzens del...läser endel bloggar som jag hamnar på och inser hur oglamoröst men ack så underbart liv jag lever. Inser att mitt liv inte består av smink, kläder, inredning och utseendefixering. Utan det består av snor, skrik, bajs och galenskaper. Kan kanske känna lite avundsjuka ibland men mest känner jag lättnat. Min vardag när den är som bäst. Någon har fått vaxproppar i öronen och är mera eller mindre döv. Någon har börjat kissa på sig på nätterna. Någon förbrukar 40 blöjor om dagen. Någon är så mörkrädd så jag tror han är rädd för sig själv. Listan kan göras lång...

Anders var nog lite extra glad i morse att han är född till man/kille. Han försov sig nämligen. Jag vaknade kl 06.36 (han börjar kl 07.00) och ser till min förfäran att han är kvar i sängen. Väcker honom 06.36 och 06.40 står han redo för jobb, fattar ni fyra minuter tog det...vem utmanar  Inte då jag, jag lägger mig genast...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards