Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av maria - 16 februari 2014 15:28

Halva styrkan är sjuka och  andra halvan är friska (än så länge iaf). Alla ni som har sett Emil i Lönneberga (vilket vi ser på ca fyra miljoner gånger/dag) kanske kan den här scenen, då Lina kommer in i köket och säger

:- Hönsa är i allfall döa,tuppen är full, griseknoen är också full...och Emil, vad beträffande Emil så är han också full! FULL!!! ropar alla i kör. Man kan likna det lite med hemma hos oss just nu fast här låter det så här

:- Minna är sjuk, Nea blir bara sjukare och sjukare, Arvid är i gränslandet, och vad beträffande Alfred så är han också sjuk-höstblåsor som ska vara en småbarnssjuka har han gått och fått...arma killen, 10år...tonåringarna är friska, pappa är frisk och mamman är, ja mamman är väl egentligen sjuk men en mamma kan aldrig riktigt bli sjuk så vi säger väl att hon är frisk. Så det jag försöker säga är att dom sjuka kidzen är hönsen, inte döa men lamslagna och jag får vara tuppen, dvs full...lite små lullig men står på benen så att säga. Snart slår sjukan till på far i huset och då är det dax att nyktra till  för en sjuk pappa är inte att leka med  

Trots det har vi fått fira OS GULD med dessa goda


 


 



Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards