Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 29 december 2012

Av maria - 29 december 2012 21:49

Ja, nu har familjen kommit hem efter en middags-tur på Teg och mamsen...det blev favorit i repris med ett lite mindre julbord och julklappsutdelning...Mina stora tjejer hade ju tidigare i höst fått en upplevelseresa till Frankrike så där blev det lite smått och gott och ibland är det jobbigt att få sin julklapp så långt i förväg, men nu är alla nöjda och glada...Mina små flickor fick varsin fin uppsättning Pippi-kläder, klänning, koftor och strumpbyxor-allting med underbara, busiga Pippi...dom kommer att lysa av bus på nyåret. Nu kommer vansinnes-affären...Mina pojkar fick varsin iPad, varsin Padda,av senaste modell...Jag säger som Emil i Lönnebergas pappa Anton- vansinnes-affärer...men mamma är ju stor och får bestämma själv...barnen är ju såklart jätte nöjda-Vi tackar alla för julklapparna...


 


 


det sägs ju att har man väl börjat, så är det svårt att sluta...bör jag vara orolig...


 


 


babyns båda ansikten, jodå, det är samma baby med olika outfits bara och olika humör...God Natt  


 

Av maria - 29 december 2012 12:11

Livet på solsidan fortsätter trots dagen efter klassåterträffen...att vitt vin i plastmugg smakar så gott  ...Ja, vi är några tappra som fortfarande efter 20år sen vi gick ut nian försöker träffas en gång per år, och minnerna är alltid så trevliga varje gång...Varför är Oscar så hemlighetsfull och berättar en gåta och vägrar att inte ge svaret förrän 2år senare...och vad hände egentligen med S, och Magnus som ska ha 4:an, hur tänkte han... och varför är Robert Ö alltid så klok och har svar på alla frågor. Hur slutade egentligen pjäsen om Prins ylle och prinessan bomull (eller vad den nu hette)???...ja, många frågor vi aldrig kommer att få svar på men dom är alltid lika roliga att förundras över...Barnantalet ökas, någon/några nya kids för varje år...vi blir dock inte äldre, eller...Mmm, Tack för en trevlig afton...Nu väntas mat hos morsan ikväll, det kunde inte sitta mera perfekt en sån här dag...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards