Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 december 2012

Av maria - 1 december 2012 14:40

Ja, nu har vi trillat in i julmånaden och det är vitt ute, känns faktiskt riktigt bra. Vi har kommit hem efter en heldag på innebandymatch och hockeyträning...och jag börjar på att vara döless på att vara instängd med småttingarna så i morse kom vi överens om att jag och dom skulle med...det blev stressfaktor 1000 ungefär...lunch skulle fixas och tas med, samtliga skulle kläs på och vara nykissade och nybajsade och stå klara kl 10.00 och babyn hon sov och sov...jag gjorde så mycket jag bara hann och inte hann innan jag väckte henne, tryckte i henne en tallrik gröt, torr blöja och rena kläder...10.06 pip satt vi alla i bilen utom 14,5 åringen som vi lämnade kvar hemma i sängen...Nu efter att ha utvärderat dagen, var det värt all stress, var det värt att få en blå-nagel på stortån för att slippa sitta instängd i huset med tre vilda ungar...ja, blå-nageln fick jag då jag skulle rädda datorn från 2 åringen, först gick hon lös på data-musen som jag kastade mig på för att rädda, och då tog hon tag i det trådlösa tangentbordet som jag skulle rädda samtidigt som jag skulle lägga ner datastolen som föll på min tå, Aj!!!...Men det var värt att få komma ut och följa mina duktiga ungar. Men om jag gör om det nästa helg är jag inte så säker...

Dessutom ska morsan få skryta lite...en kompis till Elsa såg en bild på mig i Elsas mobil och sa:- Vad lik du är din syster!!! Va, syster sa Elsa, det är min mamma!!! Det ni, sug på den...det ska iaf jag göra då jag känner mig så där trist och grå...      och en sur tjatmorsa med gråahårstrån som lyser upp min skalle...trevlig lördag!!!


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards