Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 9 december 2012

Av maria - 9 december 2012 18:50

Ja, jag skulle behöva helg från helgen, om ni fattar...är sjukligt trött och det känns som jag inte har orkat nånting...men när jag tänker efter har jag orkat riktigt mycket. Gårdagen bjöd på en hel del skjutsning hit och dit, matklockor och sovklockor som ringer i olika tidzoner känns det som...obstinata ungar som stör min frid...men idag har vi bara haft träningstid att hålla reda på så jag drog i gång, och dom där obstinata ungarna fick baka pepparkakor...


 


 


 


Jag dekorerade 6 pepparkakshjärtan med fina små namn och hängde upp så fint i fönstret, ett hjärta per barn och då var fönstret fullt av hjärtliga hjärtan, mitt i allt pepparkaksbak gjorde jag en lussebullsdeg, varför, varför ska jag göra allt och lite till samtidigt!!!...Sen blev jag varse om att det är lucia till veckan och vissa ska ha med sig kläder redan imorgon...mor, kära mor...täck upp för mig, hjääälp...Hjälpen kom, nyinköpta lussekläder till stora och små-som Tack för hjälpen (och för att hon i skidkläder fick yra runt på 4 affärer) fick hon nybakade lussebullar och kaffe...Vi bockar för lucia-check!!! Sen ska vi bara samordna så att alla tomtar och pepparkaksfigurer får en förälder var på plats som flinar och applåderar till sångerna dom har övat in...

Råkar gå förbi almanackan i köket och ser till min fasa att Elsa ska vara hos tandläkaren kl 08.30 imorgon...Men herren, hur ska jag lösa det med 3 småttingar runt benen...Låt se...hm...farfar, jo farfar brukar ju gilla att skjutsa runt...han gillar...iaf så säger farmor att det går bra...tandläkarbesök-check!!! Ja, att samordna en familj på 8 pers går ju toppen med så många fina människor som täcker upp för mig...Tack snälla, ni är underbara, men det vet ni redan...nu ska jag ta helg från helgen innan veckan kör igång imorgon  


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards