Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 13 december 2012

Av maria - 13 december 2012 15:52

Lucia-dagen och allt ska gå enligt tidsplanen, gärna hela dagen så att jag inte behöver stressa upp mig som igår...Igår skulle jag skjutsa mina killar till hockey och inväntade att en stor skulle komma hem och passa dom små...vi väntade, och väntade och väntade...hon kom, typ 15minuter för sent (men det är ultras fel) och pojkarna kom till hockeyn exakt då träningen skulle börja, dom skulle bara först ta på sig sin hockey-utrustningen...Idag på lucia-dagen skulle dom små och Alfred vara redo och klar 07.30 iklädda i sina tomte och pepparkaks kläder, ja, mina få vara pepparkaksgubbar och gummor, varför ska dom helt plötsligt petas från tåget...är inte det diskrimenering så säg...dom har varit med i ur minners tider, men nu ska dom plötsligt bort, för att dom är bruna eller, ska vi inte leva efter att vi är alla olika, men lika mycket värda...så töntigt. Jag vill inte påstå att det var kaos imorse men liiite stressigt, vilken tur att jag är så väl-organiserad och rutinerad  , samtliga var redo 07.30. Pappaanders hade tagit halv dags ledigt för att vi överhuvudtaget skulle få ihop det och vi fick båda beskåda varsitt luciatåg  ...

Alfred 9år:- Mamma, det bästa jag vet är då man varit ute i kylan och kommer in och får varm oboy, gärna med lite grädde i...det har jag bara fått typ 2 gånger...


 


nu har han fått det 3 gånger då...hygglo morsa han har den där Alfred...sen hade jag klockan på min sida idag och 2 stora tjejer kommer i god tid hem och vi sitter i bilen typ 10minuter för tidigt påväg till träning...plötsligt händer det. Nu är min ego tid över, ungarna har klätt av granen på dess pynt, men det skiter jag i...nu ska jag koka mat sen ta helg  ...


 

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards