Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 28 november 2011

Av maria - 28 november 2011 21:19

Nånting har hänt med min underkropp...jag känner mig som en sjöjungfru...varenda rörelse gör ont, får ta små myrsteg och vila varje halvmeter jag kommer mig fram...så jag förstår varför sjöjungfruar bor i vatten och inte på land...dom kan ju inte gå, stackarna. Den här dräkten kanske skulle passa mig bättre när bebben är ute...perfekt preventivmedel...jag menar när benen är typ ihop sydda i en fiskstjärt...några tankar bara...bry er inte om det...

Vabbat idag och tänkte försöka göra mina två sista dagar nu innan jag kliver av och tar tjänst på hemmaplan. Känns helt konstigt...jobbat några månader, sen ska man sluta igen...nä, jag får nog ta och beställa en sån där sjöjungfru dräkt ändå. Annars är vi klara med två av fem barns klappar...det har aldrig hänt förut att vi varit färdiga i sån god tid...bara tre to go...

Av maria - 28 november 2011 09:07

Ja, det blev ändrade planer i schemat idag i sista stund kan man säga...ungarna står klädda och klara i hallen, bara jag kvar, en ska till farmor/farfar och en ska på förskolan och jag hade tänkt mig på jobbet...vad händer då, jo han som ska till farfars kräks helt plötsligt, ner overallen och hallen...japp nu gäller det att handla snabbt, torka undan innan nån hinner traska runt i eländet och sen kommer det värsta av allt ringa till jobbet 15min innan man ska gå på och meddela att man måste vara hemma...men det är väl verkligheten...jag har lite svårt att lämna bort kräkiga ungar till farfars, kräk ska dom iaf slippa torka upp efter mina ungar...hoppas på en lugn dag...Trevlig måndag!!!

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards