Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 19 november 2011

Av maria - 19 november 2011 18:36

Det kunde ha varit hur fridfullt och lugnt som helst...men när mammamaria bjuder till bords:- Nu är det mat. Utbryter det anarki-familjen utan lagar bildas...endel kastar sig på grytorna, andra sitter och skriker rakt ut i vild förtvivlan, någon sitter och tjatar om att fel dricka har hamnat i hans glas...ja, fullständig kaos. Och innan jag vet ordet av det har typ två, tre stycken redan ätit klart när jag äntligen får sätta mig ner med min alldelens egna tallrik...gör i ordning en tugga och ska precis få stoppa den i munnen, ja då utbryter rond två...dvs samma anarkri utbryter och försten på grytorna vinner...lite så går det till hos oss en helt vanlig lördag... Men nu är det glömt och förlåtet för nu är mammamaria mätt och ska snart, snart ta fram lördagsgodiset, parkera kroppen i soffan och se på Så mycket bättre, käka snask tills käkarna värker och bli så sockerhög så ögonen går i kors och inte tänka på morgondagen...

Hade förresten en trevlig dag på stan idag med di stora, vi kom hem med varsina par skor bla...och lite annat som jag behöver och inte behöver...imorgon blir det min dag att sitta hemma med di små då Alfred och pappaanders ska på matchdag på behöver jag ens säga det-hockeyn. Men jag måste iaf önska pojken min Lycka till  

Av maria - 19 november 2011 09:11

Har vaknat upp efter en fantastiskt trevlig personalfest, tack till alla festfixare och alla andra som var dör. Har en lite lätt hangover (baksmälla , för er som inte är så bekant med det främmande språket) men det beror nog inte på att jag drack för mkt sprite (ni vet-cola, fanta, sprite) utan för lite sömn...nu blir det en fotbollsträning sen ska jag och mina stora göra stan...det är kärlek det...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards