Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 25 november 2011

Av maria - 25 november 2011 21:30

Nä, Moberg kom aldrig-kanske nästa helg:-D Men det blev en typ av tre rätters ändå...makaroner och köttbullar till småttingarna (rätt 1), Alfred önskade sin paradrätt Pytt i panna (Krögarpytt, rätt 2) och mammamaria var snäll ikväll, till pappaanders, mig själv och dom stora blev det plankstek (rätt 3)...alla nöjda, alla mätta och belåtna.

I kväll jobbar bebben på för fullt, förvärkarna byter av varandra med jämna mellanrum...men lugn, lugn...ingen fara på taket, det kan hålla på så här ett tag...hoppas jag, för jag har endel att köpa till BB-väskan. Och jag tänker inte åka och göra det i kväll...

Av maria - 25 november 2011 12:43

Har hängt upp lite stjärnor och ställt fram några stakar...inte det lättaste med en ettåring som envisas med att hela tiden stå på samma stol som jag...hade förresten köpt mig ett par nya stakar till köket (ljusstakar ingen annat) och det var ena klena stackare, men billiga var dom så nu får dom stå där och se klena ut...jag behöver lägga pengarna på annat än att åka runt och leta stora fina stakar...hoppas annars på en lugn kväll...morgondagen bjuder på fullfart från gryningen till skymningen-tänker inte rapa upp allt, men det är det gamla vanliga. Hade önskat mig en läcker kock som kom på besök ikväll och lagade mig en tre rätters-ja, varför inte Herr Moberg...det skulle sitta fint...då skulle jag tom kosta på mig att klä upp mig en aningen:-D Men nu är ju det bara fantasier så vi tar och stoppar här. Trevlig Fredag!!!

Ovido - Quiz & Flashcards