Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 27 november 2011

Av maria - 27 november 2011 14:54

Nja, morgonen blev inte riktigt som jag hade fantiserat om...den höll på att starta redan kl 04.00 och jag hade vid det laget gjort en Pippi Långstrump och lagt mig med fötterna på huvudkudden...i brist på plats i min egen säng. Jag kan ju inte kasta ut pappaanders varje natt...det är ju hans säng lika mkt som min...men jag lyckades få mina sängkamrater att hålla tyst och somna om...flaskan brukar göra susen...så även denna natt:-D

Men sen har dagen bara varit soft-som sagt inga tider att passa...bara tagit dagen som den kommer. (Jo, lördagsmorgontidningen kom in i morse men det lästes vi frukostbordet och inte i sängen).

Alfred rensade köksskåpet och hittade en biobiljett som han förmodligen fått förra julen, för det stod God Jul Alfred...han ringde genast sin biokompis Gunilla 67 år tillika mormor och dom bestämde att dom skulle se Tintin...företagsam pojk det där...

Jag har fått en för tidig julklapp av min man som jag iof skickade honom att köpa...ni som är i förskolansvärld vet vad jag snackar om, om jag säger "frökenpall" el. rullpall...en sån skulle jag har köpt för hundra år sedan...perfekt att sitta på när man klär små trilskande barn, man slipper sitta som en ostkrok på golvet och inte veta om man tar sig upp sen el. måsta ringa bärgningsbilen...

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards