Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 20 november 2011

Av maria - 20 november 2011 13:38

Ja, vilda bebins galna upptåg bara fortsatte under dagen...jag tänker skriva ner dom här i min dagbok så jag kan ge igen på hennes artonårsdag, studentfest el. kanske tom bröllop...när jag fått bort maskindiskmedlet tänkte jag att nu håller hon väl sig i skinnet så jag stängde in mig i tvättstugan för att hänga lite tvätt och trodde att nån av dom stora tog sig an henne...när jag är klar där ute och kommer in i verkligheten igen och kommer in i vardagsrummet har hon tömt ut hela vedkorgen på ved och lagt dom i soffan och utöver hela golvet, ni kan ju tänka er alla småflisor...sen var flickan bara hokus pokus borta och inga stora tjejer inom synhåll...hm...var är ungen nu då måntro...jo, då badrumsdörren står på glänt...vågar jag gå in el. ska jag bara stänga igen den...nä, jag måste ju se vad hon gör...tuggar hon på toaborsten el. har hon fyllt toan med toapapper...tack och lov hittar jag henne toan och inte i toan spolandes för fullt på spolknappen...

Ja, jag vet det är olagligt att sälja små barn men att hyra ut dom måste ju ändå inte vara så farligt...en timme eller så...ja vill man går det bra att hyra henne för en hel dag också om man så vill...I morgon är det måndag och jag får lämna in henne på förskolan och åka på jobbet-längtar!!!

Av maria - 20 november 2011 09:07

Söndagsmorgon och jag har just skickat iväg dom två första...sen ska ska nästa två få gå på teatern med mormorn som kommit hem från Kanarieöarna där hon och Hans har vandrat-men har ni inte solat och legat på stranden??? Nej, det hann vi inte...konstiga di där två...jag skulle inte betala ens för att vandra i bergen på en resa till varmare länder...nej, jag är mera av en all inclusive girl...ni vet det här med mat och dryck, solstolar och lata dagar...men det är skönt att ha dom hemma igen ett par veckor innan de drar vidare till nästa ställe...

Klockan har just se pass passerat nio på morgonen och jag tog vilda bebin på bar gärning. Hon hade lyckats få tag på maskindiskmedlet och nu snackar vi inte liten förpackning med disktabs utan en hink för storfamiljsbruk med lösmaskindisk...hon hade fått upp locket och hällt ut på hallgolvet och satt och badade i maskindiskmedel...  behöver jag säga att hornen växte ut fortare än kvickt på mig... Trevlig söndag på er...

Ovido - Quiz & Flashcards