Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 2 november 2011

Av maria - 2 november 2011 17:13

I afton när jag stod och stekte köttfärs till lasagnen var det plötsligt någon som knackade i min mage:- Hallå,ska vi äta lasagne? Ja,hurså...tänkte jag. Men jag vill ha tacos...:- Va, tänkte jag,jag som inte knappt kan känna lukten av just tacos...gjorde som magen sa och ändrade genast om i matplanerna...och det var SÅÅÅ Gott!!! Hur kan det komma sig...att en som inte ens är född kan styra så över mitt liv är läskigt...Och nu har vi ju lite minihelg då pappaanders tagit semester för att familjen ska kunna hitta på nåt imorgon,vad tror vi- Alfred kommer hem från en kompis med nästan 40graders feber . Jag tror ingenting,jag tror att jag ska sluta planera så himla mycket och leva i nuet...

Av maria - 2 november 2011 10:24

Att skriva måste ju vara det absolut bästa sättet att få avreagera sig på el. uttrycka sin glädje...ville bara säga det.

Dagen började faktiskt riktigt bra...dom vaknade iaf inte mitt i natta och lät mig vara till kl 07.17...sen var det nån som ville ha välling OMG (omgående),han höll på att svälta ihjäl,bara att gå i tjänst...sen efter frukost fick mammamaria ett värsta utbrott...varför,varför måste man möblera om på övervåningen för att se på film...det går över mitt förstånd!!! Nu hoppas jag att ungarna har förstått Vi möblerar INTE om i vårat hus!!! Nu har jag suttit och googlat på tänkbara aktiviteter som skulle kunna tänka passa sig en ålder mellan 1-13år...att besöka Leos skulle kosta mig 120kr gånger fem-Nej,det gör vi inte...få se vad mer skulle vi kunna göra...badhuset-Nej,inte ensam. Så nu har det slutat med att barnen är ute och jag är inne...Imorgon tyckte jag pappaanders kunde ta semester och umgås med oss, och lydig som han är så är det fixat...kanske,kanske vi kan göra nåt kul då...får se. Kanske dax att klä på sig innan hungriga lunchmagar ska mättas...Trevlig dag!

Ovido - Quiz & Flashcards