Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 1 november 2011

Av maria - 1 november 2011 22:40

Ja, dagen blev inte så tokig ändå trots min chock start...Alfred fick åka på bio med mormor, jag fick el. var tvungen att handla (måste vara den absolut tråkigaste hushållssysslan,särskilt när det måste handlas i tid och otid)...sen till middag kom kompis Elenore och vi åt gott mitt i veckan...sen inledde vi en alldelens egen filmfestival. Två filmer hann vi med,två glada ena, med mycket skratt. Och nu kan jag äntligen få meddela att jag inte bara ska bli mamma (igen) utan även också faster...i februari är det dax att ta på sig denna tunga uppgift . Grattis och Lycka till!!! Önskar jag bästa bror och Jenny...

Av maria - 1 november 2011 09:00

Måste bara få ta en kvarts kafferast el. nåt. Det har utbrytit ett kaos här hemma...och jag som var så nöjd med gårdagen...det är det som är så härligt eller inte man vet aldrig iförväg hur det kommer att bli...Min morgon startade ca 05.45 och då var det fullt ös. Vad är det för fel med att ligga och mysa i sängen när man är ledig...bara att respektera att vissa njuter inte av det. Slagsmål mellan småttingarna om en trasig leksak...mitt tappra försök att få 3,5åringen att kissa på toan ist för i blöja=omöjligt...30sek efter att han med lite tvång suttit på toan går han och pinkar ner sin madrass...Nämen en nyföding på det här blir ju toppen,vaknätter,läckande sprängfyllda matpåsar,nerkräkta kläder-Gud vad jag längtar;))) Men det finns ju ljusa stunder också  ...Härliga novembermorgon-Varmt Välkommen! (Hoppas på att nästa inlägg blir lite mera happy,så att säga). Nä,nu är visst min rast slut...tvättmaskin nr ett på dagen är klar!

Presentation


Är en 6barns mamma som pluggar till undersköterska på komvux Har diagnosen bipolär 2, psoriasis och medicinerar för högt blodtryck. Följ med mig i min ocensurerade vardag, här får du läsa om glädje & om sorg, hypomanier & depressioner. Välkommen!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards