Mitt liv med 6barn, bipolär och om att vara ADHD mamma

Alla inlägg den 29 april 2014

Av maria - 29 april 2014 12:48

Har en dagen-efter-feber-pojk hemma som håller mig sällskap. Han har av någon anledning sen han föddes drabbats av feber ca 1 gång i månaden som håller i sig i ca 2-4,  eller 5 dagar. Ibland hög, ibland mindre påtaglig, ingen förkylning utan oftast bara feber. Smittar aldrig till oss andra utan bara honom. Vi har tagit alla möjliga prover som visar på att han är  fullt normal och inte lider av något särskilt. Det är liksom bara han, att få den här månads febern, varje, varje månad. Tjejer får något annat, han får feber  jag vet inte vad som är bättre dock...

Jag ligger i soffan med filten och tänker

:- Jag borde...

Jag borde förbereda middagen

Jag borde tvätta

Jag borde gå ut i friska luften och solen

Jag borde ta en tur på löpbandet

Jag borde ta på mig något annat på kroppen

Jag borde gå ut och hämta posten

Jag borde koka en kopp kaffe

Jag borde, jag borde, jag borde..........nä, jag vill inte, jag orkar inte, jag orkar bara skriva...men det kanske är nog så bra. Småsteg, 1 sak i taget då orkar jag mera. Nu kryper jag ner under min filt igen så jag kanske orkar i kväll.


 



Ovido - Quiz & Flashcards